reklama

Učiteľom....

Možno mám iba šťastie a možno to ani nie je otázka šťastia... Prázdniny skončili. Opäť sa vraciam do Maďarska, a tak ako vždy pri mojom odchode, aj teraz sa stretávam s otázkou - prečo? Prečo tam zostávam, čo ma tam drží, kedy sa vrátim, a či vôbec...Tento raz, zrejme aj pod vplyvom predchádzajúceho článku, vynechávam „ryžu" - hroby predkov, spomienky z detstva, rodinu, termálne kúpalisko, čabianske klobásky, „pľac", atď. - a uvediem iba jeden dôvod. Ten „skutočne skutočný", pravdivý, pre mňa najdôležitejší...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

V Maďarsku, presnejšie v Slovenskej škole v Békešskej Čabe, som sa po dvadsiatich rokoch „učiteľovania" na Slovensku, po prvý raz stretol s tým, po čom túži každý učiteľ, každý človek. A tým je uznanie jeho práce, rešpektovanie jeho osobnosti, jeho „inakosti", dôvera v jeho odborné znalosti, rodinná atmosféra celej inštitúcie, ľudský prístup zo strany vedenia a ukážkové riešenie konfliktných situácií, vzájomná úcta, a v neposlednom rade značná sloboda konania, ktorú tu má každý jednotlivec. Predstavte si, že toto všetko, tu skutočne takto funguje! Bodaj by som sa tu necítil dobre!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak si na prahu nového školského roku želám, aby to takto zostalo aj naďalej, a všetkým učiteľom na Slovensku prajem, aby ich v tomto školskom roku postretlo také šťastie, ako mám ja, hoci si myslím, že to nie je len otázka šťastia...

Pavol Žibrita

Pavol Žibrita

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Nie je ľahké byť Slovákom v Maďarsku...keď sa však motám medzi hrobmi predkov,zisťujem,že môj domov je tu - v Čabe. A ďalej to už poznáte... všade dobre,doma/v Čabe/ najlepšie.Čo nie vždy znamená, že aj najľahšie... Zoznam autorových rubrík:  Postrehy z MaďarskaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu